Saturday, June 02, 2007

tricky trips

Ik had een lekkere off day van de week en gooide er zo n 5 BI doorheen op de 100 NL. Kan gebeuren, leer je weer van. Maar ik baalde er van dat ik op gegeven moment , naar mijn menig, verkeerde beslissingen ging nemen.

2 keer vlot achter elkaar hit ik trips (DIE IK NAAR MIJN GEVOEL AL DAGEN NIET GEHIT HAD) Maar op het board lagen respectievelijk 3 ruiten en een SD (2 4 6 of zoiets).

Ik bet , de ander raist en ik knal ze erin, met het gevoel bij voorbaat tegen een made hand te zitten, en inderdaad, geld weg.

Maar.....nu sprak ik daarover met een kennis van me , die zei dat hij daar standaard die push maakt, vanwege een 35% winstkans. En je hebt natuurlijk ook zo n 9 a 10 outs. Op de flop maal 4 (regel van 4) levert dat inderdaad een aardig percentage slagingskans.

Hoe spelen jullie lezers dergelijke handen?? Kan erg bepalend voor je gevoel (tilt) zijn namelijk.

Graag reactie

jake

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Je wilt dan om stacks spelen (pre-flop dus iig raise naar 4BB), dus pushen doe ik hier niet maar wel minimaal een pot bet. en op een drawy board mischien nog wel groter omdat je gelijk de pot wil oppakken, en geen odds wil geven. Tegen een made hand, op zo'n board doe ik wat voorzichtiger omdat je mayB drawing dead bent..

6:13 AM  
Blogger jake88 said...

Laurens, klopt. Met made had bedoel ik in dit geval dat de flush of de straat al gemaakt is. Ik heb nog zeker outs in de vorm van FH of quads. Mijn fout lag er in dat ik een (bijna) potbet maakte en vervolgens een reraise om de oren kreeg. Op zich niet erg, maar ik ging daarna pushen. De vraag is hoe verstandig dat is, gekeken naar 35% winkans. Even los van eht type speler waar je tegenover zit.

6:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lijkt mij duidelijk. ALs je tegen een goede speler zit check/call en als je je boat hit rammen. Tegen een slechte speler gweoon checkraise all in, want je zult ze vaak zien met TPTK of de A van ruiten. Zelf vind ik het ook wel lastig, maarja, je weet wie goed is en wie niet he ;-).

Oversized potbet lijkt mij stom omdat je met een monster zit en dus een monsterpot wil pakken.

8:41 AM  

Post a Comment

<< Home