Monday, April 28, 2008

updating

Na regen komt zonneschijn, deketting is zo sterk als zijn zwakste schakel....noem ze maar op. In dit geval wil het zeggen dat ik op de goede weg ben.

Via de 25 en 50 NL ben ik weer opgeklommen naar oude BR niveaus. Inmiddels speel ik ook weer de 100NL en dat alles wederom winnend. Het aparte blijft dat ik klaarblijkelijk toch ergens iets niet goed doe, gecombineerd met wazige losing-streaks op de 100/200 NL. Toch is het nu tijd voor wederom een poging. Dr moet dan toch eens een flinke up swing in zitten op die limieten.

Het belangrijkste punt is naar mijn mening nog steeds het optimaliseren van de winnende handen.....valuebetten blijft gewoon ontzettend moeilijk. Vooral wanneer villain je op de flop en de turn flatcalled......met achteraf een mindere hand. Meestal check/check je dan of check/fold.....

Als er iemand daar tips heeft......potcontrol, ook daar hoor ik niemand meer over, was toch ook zo n hot item.

Een ander punt is toch wel het beter "lezen"van de tegenstander, wanneer het gaat om potbet of overbet op de river, vooral na tonen van zwakte op de turn. Deze pik ik er steeds beter uit en call ik dan met niet de nuts voor toch behoorlijke potten.

Toernooien blijven ook naar behoren lopen. Zo werd ik nog 12e in de 2k gtd met 319 deelnemers. Uiteraard ging ik er met de beste hand af. Mijn A 9 s was preflop all in niet bestand tegen de callende A 4 o. Een 4 valt nu eenmaal vaker dan de gemiddelde 9 :-))

Als die handen "gewoon" vallen zit je toch gauw behoorlijk in het geld. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik iets eerder mijn 10 2 won tegen villain's 10 J, dus daar stond ik weer quitte. Verder het toernooi gewoon solide gespeeld.

Al met al gaat het naar behoren en hoop ik deze weg verder te kunnen blijven bewandelen. Het grappige is dat regelmatig blijkt dat mensen je google'en als je het goed doet aan een tafel. Zomaar uit het niets complimenteert iemand me met mn blog. Hoe ken je dat dan, vroeg ik? Je staat op 180 (50 NL) , dus daarom google ik je even , was het antwoord!!! :-))

En kom maar weer eens met de reacties! laat ff zien dat je de boel nog leest en wat je eventueel wilt zien!

jake

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hallo Jake,

Zelf lees ik bijna elke update wel van je.

Zelf speel ik 25NL en begonnen met shots op 50NL. Helaas liep het daar de eerste keer niet echt lekker en besloot na 1,5K handen alweer terug te gaan.

Heb momenteel weer de BR om shot te wagen voor 50NL.

Zelf merk ik dat ook nog wel is weak ben in pot control. Wat te doen met AK na 3-bet door tight speler etc.

Misschien dat je daar wel is wat op in wil gaan?

Gr,
Ferry
PS: ftm1984
Pokernews: pimpenelis

3:24 AM  
Blogger Smooth said...

heey,

eindelijk weer een update (Wat ik ook moet doen:)) mooi dat je weer terug bent op de 100NL, ik speelde daar kort geleden weer op, maar dat ging gruwlijk fout, haha, de ene suck-out na de andere, dus speel nu weer vertrouwd 50NL.

Affijn, keep up the good work, owja waar speel jij trouwens heel vaak?

Smooth

2:32 AM  
Blogger jake88 said...

@anonymous:

AK,,,,tja. Hangt beetje vanaf hoe tight en welke positie je hebt. Als je je op je gemak voelt op die limiet , kun je zo nu en dan shoven en kijken hoe hij reageert, met name als je nog wat fold equituy hebt. Anders wacht je gewoonop een betere kans of je callt en legt weg als je de flop niet hit. Ook kun je bij niet hitten nog een overpaar representen natuurlijk, als hij echt tight is, legt ie nog wel weg....

@ smooth..... iedere dag!! :-)

7:10 AM  
Blogger jake88 said...

@SMOOTH oh waar? everest

2:08 AM  

Post a Comment

<< Home