Saturday, June 14, 2008

200 NL

Afgelopen woensdag teruggekomen van vakantie, Egypte en Jordanie. Erg warm, maar gelukig veel onderwater vertoefd......Ik was in de veronderstelling dat ik mijn bonus nog kon clearen voor de 16e, echter in de mailbox zat al een nieuwe bonus.....bleek mn bonus alleen nog diezelfde avond te gelden.

Eigenlijk wilde ik er niet meer aan beginnen, maar ik dacht : "kom., ik ga gewoon 6 tablen op de 200NL" . Niet echt een goede reden, maar aan de anderwe kant was ik er ook wel klaar voor. Ik had al eerder een paar shots gewaagd en die gingen niet slecht. Licht winnend zelfs.

Wel koos ik om de FR tafels te spelen, om wat minder agressief te hoeven zijn, voor mijn gevoel in ieder geval. En als je dan toch 6 tafels speelt, is dat wellichtook maar beter.

Al met al nog flink uurtjes gemaakt, maar helaas mijn bonus niet kunnen clearen, dat was dus ff balen.

Wat me echter wel opviel was dat het niveau aan die FR tafels bedroevend is. Veel short stacks; erg veel limpgedrag voor de flop en ga zo maar door. Uiteraard is het ook voor mij ff wennen met 1.200 dollar ineens aan tafel te zitten, maar het viel me reuze mee.

De verdere week ben ik nu dus aan het spelen op de 200 NL en tot op heden bevalt dat prima. Mensen zijn er over het algemeen erg weak. Zelf heb ik die trekjes ook nog wel eens, maar dat komt sterker naar voren op de 100 NL dan hier. Prima dus. Paar keer kunnen verdubbelen en nog geen grote potten verloren.

Net leek het er even op toen ik een preflop all in met AA had en tegen QQ zat. De eerste kaart die open ging was een Q; de turn bracht gelukkig een A. Villain had "slechts"100 $ staan, maar het blijft zuur om zulke handjes te verliezen.

Misschien had ik het al eerder gezegd, maar ik speel al een poos zonder stats, en niet zonder resultaat..... Binnenkort maar weer eens kijken of het een toevoeging kan bieden aan mijn spel.

Wordt de blog nog een beetje gelezen???? :-[))))))

Jake

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik lees je blog zo en nu en dan nog, via link op blog claudius.
Hoe kom je aan die goldaccount op everest ;-)?

Groeten,

Henkz0rian

12:42 PM  
Blogger jake88 said...

goldaccount? hoe bedoel je? en ik zat net bij opgooier en henkzorian aan tafel? hoe werkt dat?

1:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik doelde op die KK vs 1010 hand ;-). Met goldaccount win/split je dat soort potten. Wel grappig dat je FR speelt om je bonus te halen, zelf ook wel gedaan en mij viel hetzelfde op, vooral veel limp/callen preflop met SC's en kleine PP's.

3:37 AM  
Blogger jake88 said...

ah, ok. Ach als je de blog goed gelezen hebt, zijn er ook flinke periodes waarin ik zulke beats juist tegen kreeg. en 20% IS 20%....Was niet zozeer FR om de bonus te halen, maar wel een hogere limiet. En die speelde ik die dag op "safe" op de FR. Voor zover je dat kunt zeggen. Speel nu overigens dagelijks paar tafels 200NL FR en dat bevalt goed. Maar hoe zit het nu met jouw "opgooier" naam? Er is ook een speler (zweed volgens zijn gegevens) die onder die naam speelt.....jou niet bekend?

11:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Die fishy Zweed ben ik dus. Helft van de nederlanders op EVP heeft een ander land bij afkomst staan..

5:32 AM  
Blogger jake88 said...

dat snap ik, maar hoe kan ik dan bij opgooier en zorian aan 1 tafel zitten?

11:11 AM  

Post a Comment

<< Home