Wednesday, November 01, 2006

Tijd voor een eigen blog

Na nu ongeveer een half jaar druk aan de slag te zijn met online poker, wordt het tijd er een blog aan te wijden. Dit in navolging van, in eerste instantie, Koen (http//claudiusonline.blogspot.com).

Het pokeren was al van jongs af aan een onderwerp dat me aansprak. En niet alleen pokeren; er werd flink 31'en, 21'en, zeilen, bluffen, hartenjagen en al wat maar om dubbeltjes (toen nog) en guldens gespeeld kon worden. Maar nu dus poker..... on line.

In mei 2006 begon ik en won ik direct een goede 400 dollar, met name in toernooien, zowel SNG als multitafel. Dan een beginnersfout: meteen hogere limieten gaan spelen. Voor mij betekende dat direct door naar de 50$ tafels (toernooi). Daar was het niveau toch even anders en voor ik het wist kon er bijgestort worden (zal nog even niet noemen hoeveel)

De laatste storting die ik deed was er eentje van 150$ ergens in juni. Met deze stack speel ik nog steeds. Ben inmiddels paar keer over de 1.000 geweest maar val daarna weer terug naar 700 a 800, waar ik me nu ongeveer ook bevind.

Ik speel met name toernooien van 10 en 20$, een enkele van 50. Daarnaast cash op de 25NL, 50NL en een enkele keer de 100NL. Dit alles voornamelijk op everest.

Zo....de intro is gemaakt. Ik hoop op vele lezers en uiteraard mooie discussies.......

jake88

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Jake. Je bent me net voor maar gelukkig is de eerste reactie op je pagina van mij. Goed gedaan jochie, hoop op veel mooie handen voor je, en nog veel mooiere voor mij....

Spreek je

10:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

He man, leuk te zien dat je nu zelf ook een blog hebt. Succes en spreek je!
claudius

4:26 PM  
Blogger koendb said...

He Jake, hoe gaat 't? Lang niets gehoord!

4:12 AM  
Blogger jake88 said...

hey Koen; gaat goed hoor. las dat je je ook op de 400 NL begeeft. goed bezig. ik zoek je wel weer eens even op aan de tafel! ik schommel tussen de 1000 en 1100 en hoop vanaf hier weer verder door te kunnen!

6:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

He Jake,

Leuke blog en een herkenbaar verhaal (te groot spelen, op tilt gaan door donkeys). We zijn ongeveer gelijk begonnen met serieus pokeren. Nu is het mijn stap om langzaamaan bijna foutloos te spelen …..en daarna zijn er nog heel veel stappen te verzinnen.

M.b.t. je handje full house om carré voeg ik toch wat toe, omdat je volgens mij een dure fout maakt en een verkeerd all-in moment kiest (ik weet …..achteraf is alles makkelijker).

Je vergeet hier tijdig de noodzakelijke informatie halen en daarnaast geef je een mogelijke flush draw de juiste implied odds om te callen. Wat had ik gedaan? Na de FLOP de bet van Hawk 100% reraisen met ongeveer 30 dollar. Aan Lt Hawk ben je toch commited om af te betalen gezien zijn kleine stack (nog 15 dollar naar zijn all-in toe) en vice versa is dit voor hem van toepassing na zijn bet op de flop. Met deze inzetten zou AK voor Hawk of Tideliti natuurlijk kunnen. Speelt Tideliti achter jou op redelijk normaal niveau dan krijg je van hem een fold of een reraise all-in te zien. Bij een all-in reraise van die gozer zou ik dan, ondanks je eigen dikke kaarten deze hand makkelijk weggooien (shit happens, neem je verlies). Gaat Tideliti toch callen (en in dit geval winnen), realiseer je dan dat je als goede pokerspeler op zoek bent naar dit soort idioten om uiteindelijk structureel geld te verdienen. Gezien zijn stack zat je hier overigens niet met een volslagen idioot en had je op deze manier maar 26 dollar ipv 80 verloren.

Ik zou nog even mijn e-mail adres achterlaten (vrijdag op Everest) marcdaalhuizen@hotmail.com
We gaan elkaar vast nog tegen komen.

1:53 AM  

Post a Comment

<< Home