Sunday, June 22, 2008

handje bespreken.....

Graag jullie reactie op dergelijke handen:

ik krijg K K , met 312 $ aan 200 NL tafel, UTG en ik raise naar $7
Villain in laatste positie callt, ik heb geen data van hem. Hij heeft 188 $.

Flop komt 7 2 2, 2 ruiten

villain minbet 2 en ik raise naar 11, wat gecalled wordt.

Turn is de klaver 10, waardoor er dubbele flushdraw op tafel ligt. Villain checkt naar me toe. Ik moet hier betten vind ik zelf. Mocht ik tegen een 2 zitten (zou hij niet checken, denk ik), dan wordt het lastig, maar een flush draw een free card geven , dan ben je ook ziek als die valt. Valt die niet....en hij bet groot, wat moet je dan...?

Ik bet $32, welke villain reraiset naar 139. Hij heeft hier nog 28,5 over en ik kan dus alleen maar pushen of folden. Mijn push zal geen fold meer opleveren bij hem. Passen dan? Ik zit er in voor een kleine 50 dollar. Pot gaat wel naar 375 dollar bij een push.

Ik besluit dat ik niet weg kan leggen. Set gaf ik em niet, dus kan ik hem nu niet ineens wel geven, tenzij hij 10 10 had, nou goed dat is pech hebben, de flop zou hij dan anders gespeeld hebben naar mijn mening. En een FD......misschien met een 10 van ruiten......Ik maak mn beslissing snel (te snel?) en schuif de muntjes er wel in en villain showt K 10 van ruiten, 1 van mijn outs dus en hij heeft best nog wat mogelijkheden om me te kraken. Iedere 10 en ruiten, 12 stuks dus.

River komt een harten 4 en de pot schuift naar mijn kant.

Waar denken jullie nog aan in een dergelijke hand? ( uitgaand van geen stats.....)

Ik geef villain niet eens ongelijk met zijn spel. Hij zal mij niet op een 2 zetten, heeft 2 overcards en een FD. Ik zit full stacked en als hij dus hit heeft ie mogelijkheden zat, zeker wanneer hij me op een overpaar of AQ+ zet.

Ben zeer benieuwd naar jullie mening.

3 Comments:

Blogger Panic said...

Als ik het goed snap callt Villain dus uit de big blind met KTs, na jouw UTG raise.
Dat is alvast de eerste fout die hij maakt, dan mindonk/callt hij met een flushdraw en 2 overs, tamelijke donkey move. Hij hit de turn TP en schuift alles erin. Je zegt 188bb, volgens mij bedoel je 188$ wat dus nog niet eens 100bb deep is. Op zich is zijn turn play nog het best, omdat hij daar waarschijnlijk max fold equity heeft en behoorlijk wat outs. Maar preflop en flop zijn zo fishy dat zijn turn play meer een toevalstreffer lijkt.
Ik fold mijn KK daar iig nooit.

Heb je overigens toegevoegd aan mijn blogroll, leuk dat je mijn blog leest!

3:00 AM  
Blogger Smooth said...

Ik vind dat je hier niet aan mag twijfelen. Je raist UTG met KK, de op 1 na beste starthanden, en je krijgt een call van iemand die op de BB zit. Heel vaak callen mensen vanuit de BB met plaatjes, aangezien ze denken dat ze toch al wat in de pot hebben zitten, kan dit er ook wel bij. Die flop is niet best maar kan slechter, aangezien je weet dat deze mensen op plaatjes zitten zie je dat ze de flop niet hebben gehit. Als je bent en ze folden hebben ze helemaal niets van dat board, maar nu krijg je een raise. Wat dus duid op een flush-draw. Iemand die hier een FH of Quads hit, is niet zo achtelijk om meteen voluit te gaan beuken, trips is een mogelijkheid, maar waarom zou hij callen met bagger tegen een UTG raise. Zijn turn-bet is (nadat hij TP en een FD hit) niet verkeerd, maar zoals jop al zegt, KK fold je in dit geval nooit

1:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Misschien is een pokerhand.org link volgende keer een idee,niet echt duidelijk zo. Anyway zoals ik de hand lees fold ik hier nooit een keer van mijn levensdagen helemaal als villain <100bb heeft.

6:19 AM  

Post a Comment

<< Home