Wednesday, February 27, 2008

A A folden

Net als iedereen, denk ik, vind ik het lastig A A weg te leggen, uberhaupt any overpair trouwens.

Nu de volgende situatie, om ook maar eens weer aan te geven tegen welke wacko s je soms speelt:

ik heb A A (SB) en voor me wordt geopend met 3,5. Button dus en die speelt 34/9/12 (!), ik verhoog naar 11,5 en wordt gecalled door BB , die 38/26/1 speelt en de button.

flop komt K 8 7 rainbow en ik besluit te checken, immers button gaat wel zetten en ik wil het geld er wel in hebben.

BB gooit 34,5 in de pot en de button raiset all in.....

wat te doen? ik leg weg. Kans op trips is me nu toch te hoog en ik ben daar al meer met azen tegen aan gelopen de afgelopn dagen (geen goede reden, ik weet het).

Wat vinden jullie???

Voor de volledigheid de uitkomst van de hand:

B B K 4 s (jawel toppair!)
A 9 (jawel een overcard!)

en turn/river laten een 5 en een 6 zien voor een runner runner straat :-)

pffffff

groeten

jake

2 Comments:

Blogger Smooth said...

Ik ben het met je eens dat AA folden op de flop erg moeilijk is, maar als ik QQ heb en er ligt een overcard op de flop heb ik er geen problemen mee om deze te mucken.
Over jou fold, ik moet allereerst bekennen dat ik daar diep respect voor heb, want ik denk dat ik hem wel gecallt had. Heel veel mensen slowplayen een setje op de flop, meestal komt de raise pas op de turn. Dus dat die man er met een K zat was duidelijk. Maar achteraf ben je blij dat je hem gefold had:)

2:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vind het geen beste fold. De BB heeft meestal een groot paar of AK en daar doe je het niet eens slecht tegen. Button is maniac dus zit er sowieso nog dood geld in de pot. Uberhaupt tegen 2 van zulke "naabs" leg ik AA NOOIT weg als de pot preflop groot geworden is. Fuck it als de pot preflop zo groot is leg ik tegen niemand AA weg.

5:43 AM  

Post a Comment

<< Home