Thursday, November 09, 2006

toernooien.....

Zo......

Altijd leuk die multi table toernooien; ze duren alleen zo lang, als je tenminste wat verder komt. Ik had me middels een voortoernooi geplaatst voor het toernooi waarin je je kon plaatsen voor een reisje naar de CEP Madrid. Vorige week zaterdag om 16.00 uur schoof ik aan. 310 deelnemers dus ik kon me opmaken voor een lange zit. Het eerste half uur gebeurt er weinig. Wel al veel mensen die er uit vliegen.

Dan pak ik mn eerste aardige hand op pocket K K. Er is iemand zo vriendelijk om al in te gaan en ik verdubbel. Rond de 170 chips nu. daarna weer lang niets. Zo nu en dan een kleine bet, die ik na een forse raise weer neer moet leggen. Dan pak ik pocket 10 en raise 4 keer de BB. All in volgt en na even denken besluit ik te callen, zit er toch op dat moment alweer voor redelijk deel in...... Hij laat K K zien en ja, dan heb je de kans niet echt mee.

Echter ik flop er een 10 bij en maak mijn tweede double. Vervolgens weer lange tijd niets. De blinds worden steeds hoger en ik besluit in middle position mijn J K s eens te betten. Ik verhoog de blinds van 15 en 30 naar 100. Wat gebeurt er..... er gaan 2 man all in voor ongeveer 250 chips. Mijn eerste indruk is "passen!" Even nadenken levert toch wel mooie odds; ik moet 150 bijleggen om een pot van 650 te winnen. Ik hou dan nog 170 over. Ik besluit te callen en hit mn ruiten flush! De andere mannen lieten A 4 s en 9 9 zien. Met deze pot sta ik ineens op de eerste plek in het toernooi met zo n 1000 chips.

Ik blijf een poosje op de 1e tot 3e plaats staan, maar met blinds van 30 om 60 en ante van 7,5 is je M (ongeveer 6) niet dermate hoog dat je rustig achterover kunt gaan leunen. Had ik misschien beter wel kunnen doen, immers er waseen 1.000$ prijzenpakket voor de eerste tien in het toernooi. Al met al werd het een grote loterij waarin veel all ins gemeld konden worden en ik vloog er met 2 niet al te frisse beats uit op de 40e plaats. Roemloos maar wel met een "goed"gevoel voor toekomstige toernooien.

So far good. Op dit moment is mn BR op all time high van E 1.140,- Ben nog niet echt met een ratio bezig zoals de ptBB; tips daarover zijn meer dan welkom!

3 Comments:

Blogger koendb said...

Ah, leuk een nieuw stukje. Met 2 man all in zou ik KJ toch maar folden, eigenlijk moet er dan wel 1 QQ+ hebben, maar aan je stukje kan ik afleiden dat dit gekke everest spelers geweest moeten zijn.
Voor ik serieus met NL bezig ging heb ik een hele tijd vooral MTT's gespeeld. Heel leuk en spannend en daarmee heb ik toen ook een mooie start BR opgebouwd. Als ik jou was zou ik een beetje bijhouden wat ik win/verlies met sng/mtt en cashgames. Op termijn kun je dan zien waar je het beste in bent.
Succes weer!

BTW: M = stack / (blinds + ronde antes)??

1:28 AM  
Blogger jake88 said...

M inderdaad wat je zegt koen :)

11:30 AM  
Blogger Claudius said...

Weer wat geleerd. Vroeg het me altijd al af. Tijd voor nieuwe post btw?

5:37 AM  

Post a Comment

<< Home