Monday, November 20, 2006

wat de boeken zeggen.....

Zoals een serieus beginnend pokeraar betaamt, horen er ook een aantal pokerboeken in de kast. Althans dat doen de diverse sites je geloven :-). Zo dus ook ik. Inmiddels heb ik gekocht Poker for advanced players van Sklansky, Harrington on hold 'em (I en II), super system en online poker (beide van Doyle Brunson).

Het laatstgenoemde boek kun je meteen weer vergeten. Het is naar mijn mening 1 grote reclamefolder voor de eigen pokerroom van Doyle. Over supersystem kan ik nog niet genoeg vertellen, ben er net mee bezig. Dat agressie een toverwoord is in dit boek kan ik al wel kwijt. Terwijl ik dit schrijf, wordt mijn pocket azen gebroken door pocket 6, die een straight maakt...:-(

Terug naar de boeken. Met name de boeken van Dan Harrington zijn me erg goed bevallen. Genoemde titels richten zich op het spelen van toernooien.

intermezzo: nu krijg ik 10 10, flop er A A bij en raise. Turn is een 10. Wederom raise ik. Zal wel iemand zn trips azen hebben toch? Op de river een 6. All in.....wordt gecalled. Meneer laat A 6 zien!! voor een hogere full house dus.....wat een ochtend. Herkenbaar??

Maar Harrington dus; met name de zeer aansprekende voorbeelden, het gebruiken van omslagpunten in je toernooi wanneer de verhouding tussen je chips en de blinds verandert en
de begrijpelijke manier van schrijven zijn super. Je kunt door het lezen van dit boek ook gemakkelijker de verschillende speltypen van de aan tafel zittende spelers herkennen en er gebruik van maken. Het gebruiken van continuationbets, valuebets, probebets.....het staat er allemaal in, en in de praktijk werkt het natuurlijk ook nog eens. Met name het feit dat je als originele raiser (better) bijna verplicht bent om na de flop weer uit te betten is erg duidelijk. Ook Doyle ziet dit bijna als een verplichting. Je hebt kracht getoond.....dus zet die kracht voort. Laat eerst een ander maar eens een reraise zien. Heb je zelf niet gehit, zet dan niet te veel, maar ook dat moet uiteraard afgewisseld worden, zodat je niet voorspelbaar wordt!

De boeken bestel ik bij Amazon. Dit is zo ontzettend veel goedkoper dan via Bol; helemaal als je er meer dan 1 bestelt. Verder heb ik me aangemeld bij pokersavvy. Als je je via deze site inschrijft bij een pokerroom verdien je punten die je in hun winkel uit kunt geven. Daar heb ik dus de boeken van doyle brunson besteld. Ik hoefde hiertoe alleen maar 50$ te storten bij Mansion en er een aantal handen voor te spelen. Geinteresseerd? Gebruik mijn link en schrijf je in. Je kunt overigens ook gewoon cash bonus vangen voor de liefhebbers.

http://www.pokersavvy.com/r/11519

Als je tips hebt inzake goede literatuur, laat het weten.

Mijn volgende handbeschrijvingen zal ik proberen te doen in speelgeschiedenisformat.

Later!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home