Friday, December 08, 2006

intensief

Na mijn BR opgekrikt te hebben naar 2k besloot ik vandaag te gaan 4-tablen op 100NL. Ik speelde al wel regelmatig 1 of 2 tafels 100NL maar ook nog vaak de 50NL, want ik wilde toch zo rond de 20 buy ins hebben om er meer te gaan spelen/

Ik was al wel gewend aan de bedragen die er omgaan, maar het is toch zeer intensief spelen. Alhoewel ik met mezelf afsprak wat tighter dan normaal te spelen, kwam ik toch regelmatig all in te zitten, en met wisselend resultaat. Al met al besloot ik mijn sessie met een kleine 200 verlies. Er zaten prachtig uitgespeelde all ins tussen, maar ook verschrikkelijke beats en een enkele lucky strike voor mij.

Een van de beats was een mooie 8 8 die trips hit op de flop. Ik raise en wordt gecalled. Turn is een blank en we gaan all in. Hij laat een K K zien, past redelijk bij zn gedrag, en de river hit een derde K. Hoort erbij, maar is wel zuur.

De beste les voor mij was de volgende hand: ik heb J J en op de flop komen 3 lagere kaarten. We zitten 3-handed , ik heb pre flop geraised (4 BB) en had 2 callers. Er zitten 2 schoppen op de flop en de eerste speler doet een raise, de 2e gaat all in.......zou een flushdraw kunnen zijn, maar aan trips dacht ik niet. Ik reraise all in en wordt door de derde man gecalled, die dus een trips tevoorschijn tovert.

Beide opponenten verklaren mij eigenlijk voor gek.....ik had toch moeten weten.....en eigenlijk was dat misschien ook wel zo. Goed leerpunt dus! zeker als je 3 handed bent en er nog iemand na je mag.

Won overigens ook 2 all ins binnen een minuut ( 2 tafes) 3 handed. Eentjewas het noemen waard. Ik won er met K K terwijl er 4 ruiten op het board lagen, en er geen van 3 een ruiten in de hand hadden.......

Aldus de eerste serieuze dag op 100 NL 4 tableing. Ik ga nu ietwat voorzichtiger doen weer en 2 tafels 100 en 2 op 50. Of misschien alleen 2 op 100.

Ook in de toernooien blijft het goed gaan. Ik zou voor de gein eens de toernooien willen optellen, maar zie dat ik er al meer dan 900 gedaan heb :-).

Op naar morgen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home