Sunday, December 10, 2006

stap terug!! en een hand om van te smullen

Helaas het mag niet lang duren op de 100NL.... ik heb er twee dagen lang vreselijk om de oren gehad. Een aantal zaken aan mezelf te wijten, een aantal aan niet te geloven slechte beats. Mensen die all in callen met 7 3 terwijl ze een 3 op de flop raken en vervolgens de 7 erbij riveren, mensen die mijn flush aas hoog all in menen te callen en er een full house bij runneren, noem maar op. Mijn bankroll was slechts 20 buy ins dus erg veel ruimte waser ook niet. Ik ga per morgen terug naar de 25 (!) NL om weer terug te geraken aan de 2 K om het dan nog eens te proberen, wellicht stap ik tussentijds gedeeltelijk over naar de 50NL.

Toernooien blijf ik gewoon spelen op 20 en 50$; die gaan gewoon lekker.

Dan een hand die ik net kreeg.

Start spel 830392336.

Lt.Hawk is zitplaats 0 met $26,50.
jake88 is zitplaats 1 met $80,92.
pokepit is zitplaats 2 met $73,56.
tideliti is zitplaats 3 met $87,20.
sebppj is zitplaats 4 met $29,59.
powell3 is zitplaats 5 met $46.
De dealer is zitplaats 4.
powell3 plaatst een blind van $,25.Lt.Hawk plaatst een blind van $,50.

(jake88 krijgt Kc Qc.)

Pre-flop:jake88 calls voor $,50.
pokepit calls voor $,50.tideliti calls voor $,50.
sebppj folds.
powell3 calls voor $,25.
Lt.Hawk zet $2,50 in.
jake88 calls voor $2,50.
pokepit folds.
tideliti calls voor $2,50.
powell3 calls voor $2,50.

De flop is Kh Ks 6s.

powell3 checks.
Lt.Hawk zet $9 in.
jake88 calls voor $9.
tideliti calls voor $9.
powell3 folds.
De turn is Jc.
Lt.Hawk gaat all-in voor $14,50.
jake88 calls voor $14,50.
tideliti calls voor $14,50.

De river is Jh.

jake88 gaat all-in voor $54,42.
tideliti gaat all-in voor $60,70.
$6,28 is terug gegeven aan tideliti.

Onthulling:

jake88 laat Kc Qc zien. Full House, Heren over Boeren - Kh Ks Kc Jc Jh

tideliti laat Jd Js zien. Vier Boeren - Jc Jh Jd Js Kh

Lt.Hawk laat As Kd zien. Full House, Heren over Boeren - Kh Ks Kd Jc Jh

tideliti wint de pot van ($83).tideliti wint de pot van ($105,84).

Man wat voelt die zich lekker!!!!!

later!

J

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

He jake, jammer dat je terug moet. Ik hoop dat je het als positief ervaart, maar ik heb weer een 'tip' voor je:
Je limpt en callt hier met KQ, dat is imo een HELE slechte play. Waarom?
1. Je raist niet p/f. Daardoor kunnen de blinds en ook anderen heel goedkoop de flop zien. Als de kans dat jij p/f de beste hand hebt groot is moet je ook betten. Met KQ wil je met zo min mogelijk mensen de flop zien, omdat het een TPGK-hand is. Je wilt niet dat een blind met z'n 5J toevallig 2 pair flopt, laat 'm maar betalen om de flop te zien.
2. Je limpt en called dan een raise. Dat is nog erger. Een groot gedeelte van de range van de raiser bestaat hier uit AK/AQ combinaties. Op het moment dat je een Q of K flopt zoals hier weet je dus nog niet waar je staat en win je een kleine pot of verlies je een grote door je kicker.

Speel dus tight (misschien QK niet spelen) en aggressive (als je QK speelt uit late positie, raise dan!)

Natuurlijk is het hier zuur dat je een 'duidelijk split-pot' verliest aan quads, maar shit happens.

Hoop dat je er wat aan hebt!
Mzzl

3:01 AM  
Blogger jake88 said...

claudius, de call vanaf 1e positie vind ik niet zo gek. Dat ik vervolgens de eerste raise call, daar kan ik inkomen wat je zegt. Waarschijnlijk een van de door jou genoemde handen. Als ik vervolgens trips flop call ik de raise omdat de vorige raiser achter me zit, en ik, wanneer hij ook callt, weet dat ik de betere hand heb tegenover hem (op dat moment). De grootste fout is het uitschakelen van de gedachte dat er voor me wel eens A K kan zitten (wat dus ook zo bleek te zijn!) Al met al was ik dus zeer lucky geweest wanneer het een split pot was geworden! Verder geen probleem met de stap terug. Ben al weer paar honderd geklommen, met name door ondersteuning van toernooien SNG20$. Het is goed om te zien dat ik me aan een strategie kan houden en niet totaal destructief broke ga. En ik ervaar je tip uiteraard als positief!

11:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

He Jake,

Coole blog. Beetje vergelijkbaar met mijn situatie. Ik ga binnenkort ook de overstap maken van 50NL naar 100NL. Als je het niet erg vind zet ik je link even in mijn lijst op mijn blog.

Groeten,

Edmé

5:14 AM  

Post a Comment

<< Home