Tuesday, December 19, 2006

on the way back!

25 maal de buy in als bankroll. Dat heb ik inmiddels met mezelf afgesproken als minimum om te moeten hebben alvorens op een bepaalde limiet te mogen spelen aan de cash NL tafels. Zoals jullie hebben kunnen lezen was ik teruggezakt naar het spelen op 25NL tafels. Er wordt daar erg onbezonnen gespeeld was mijn ervaring in tegenstelling tot de 100NL.

Mijn spel werd daardoor in negatieve zin beinvloed. Ik speelde slecht. Dat voel je.... Maar toch won ik. Heel tegenstrijdig met het goede spelen op de 100 NL en toch verliezen. Dat is ook de reden dat ik mijn buy in ten minste 25 keer wil hebben nu. Ik stond op 19 toen ik de afgelopen keer de overstap maakte naar de 100 NL. Was toen in 2 dagen terug naar 11!

Maar goed, na 4 dagen op de 25NL stond ik weer boven de 1250 en maakte ik de stap naar de 50NL. Het spel is inmiddels weer verbeterd. Speel erg strak. Zat op een gegeven moment aan een tafel met een fransman die rond de 170$ aan tafel had en ik stond op 110. Hij bleef maar roepen tegen zijn medefransen aan tafel: die jake bluft nooit! En hij deed niet anders, aldus zijn eigen woorden. ca va.......

Dus ik bijzonder strak spelen tegen hem (of is DUS hier niet het goede woord?). Hij zette bijna iedere hand pre flop 2 dollar. Ik zat links van hem , dus callde alleen met fatsoenlijke handen, A Q; K Q , maar ook A 10 en paartjes. Ik moest toch eens gaan hitten. Op slechte flops ( en we waren meestal heads up na de flop) bet hij dan uit met de pot, iets van 6 of 7 dollar en ik pas. Totdat ik een keer mee ga met zijn pre flop bet en ik heb A 8s en de flop komt 8 8 K.

Hij maakt zn standaard bet en ik raise naar 32$. Hij gaat reraise en ik maak all in. Hij callt en laat K 2 zien.....nou vraag ik je. Mijn trips houden stand en ik verdubbel. Hij houdt iets van 25$ over op dat moment en even later pak ik die ook af met de volgende hand die ik tegen hem speel. Mooi voorbeeld van hoe te spelen op de persoon in combinatie met de kaart. Uiteraard riep hij nogmaals iets in de richting van: hij bluft echt nooit! Niet vaak, was mijn antwoord :-)

Ik ben inmiddels de 1.8 K weer gepasseerd en ga nu door met dit spel tot ik dus 2.5 k heb. Wel speel ik nog steeds toernooien van 20 en soms 50 dollar (SNG). Ook hier was ik even de draad kwijt en begon ik en aantal op mediumhanden in het begin van het toernooi door te bluffen. Je zit da al gauw op all in op de turn en ik lag er regelmatig als eerste of tweede uit. Dit gebeurde m e voorheen nooit. Ook dit schoonheidsfoutje is er wer uit en ik val weer regelmatig in de prijzen met de sng's.

Mocht ik zo goed door blijven gaan als nu dan zou ik bij 2k over kunnen gaan op het spelen van 2 tafels 50NL en 2 tafels 100NL, maar dat laat ik van het moment afhangen. Ik had namelijk ook al op papier staan dat ik 3 maal 25NL en 1 maal 100NL mocht spelen bij een stand van 1600 en dat heb ik niet gedaan. En laten we eerlijk wezen ik heb binnen 10 dagen alweer 700 goedgemaakt op de kwartjestafels!

Jullie op- en aanmerkingen over mn nieuwe buy in beleid zijn van harte welkom!

jake

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hee man. 100NL is niet iets magisch ofzo, probeer dat te onthouden. Het verschil tussen 25 en 100 is niet eens zo heel erg groot qua spel, ga rustig 50NL spelen en als je voldoende hebt en je GOED VOELT maak je de overstap naar 100 weer.

BTW: als je speelt denk dan alsjeblieft iedere 10 min. aan wat ik nu zeg: wees aggressief! Waarom call je die gek met AT of QK? Raise die gast man. Kijken of ie dan nog de ballen heeft. Zo ja, stack 'm met AK/TT+ zo niet, raise 'm vaker tot hij 't zat wordt en begint te callen met z'n niet zo premium hands.

(Als je al callt met A8 en van plan bent unimproved op te geven ben je erg exploitable en je zult maar een A floppen als hij net AJ heeft...)

7:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jake,

voor die filmpjes... download utorrent op http://www.utorrent.com/

als dat er op staat ga je naar http://www.btmon.com/Video/Unsorted/
Cardrunners.com_85_siterip.torrent.html
en klik je op "download torrent", als het goed is opent ie dan utorrent en komen de filmpjes binnen.

suc6 ermee

Lt.Hawk

7:20 AM  
Blogger jake88 said...

thanx hawk

2:34 AM  

Post a Comment

<< Home